Od wiosny ubiegłego roku przygotowujemy się do wdrożenia w życie oryginalnego projektu nazwanego roboczo przez jego pomysłodawcę, Ireneusz Koryckiego „rajdową szkołą dla młodzieży”. Jego celem jest szkolenie w bezpiecznych warunkach i pod okiem profesjonalistów, dzieci i młodzież do 18-tego roku życia. Mamy nadzieję, że uda się wyłowić w ten sposób rajdowe talenty, ale ważniejsze jest to, że wszyscy uczestnicy projektu wchodząc w dorosłe życie i zdobywając Prawo Jazdy, upoważniające do poruszania się po drogach publicznych, będą posiadali ponadprzeciętne umiejętności. Takiej wiedzy i sprawności za kierownicą samochodu nie zdobędzie się na żadnym kursie czy szkoleniu w wieku dorosłym. Umysł nastolatka jest chłonny i nabyte nawyki zapamiętuje na wiele lat, a prawidłowe reakcje w ekstremalnych sytuacjach mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Robimy przymiarkę do uruchomienia takiego cyklu w przyszłym roku, nazwiemy go Rallyland Junior Cup i będziemy próbowali rozpropagować jego ideę w jak najszerszych kręgach. Przygotowaliśmy pierwszy wzorcowy samochód przeznaczony do tego cyklu i przeprowadziliśmy testy podczas VI rundy MRC 13 października. Dwie załogi, z niepełnoletnim kierowcą (w wieku 16 i 17 lat) i ojcem w roli pilota pokonywały trasę rajdu jako „0” i „szachownica”. Samochód spisał się świetnie, obie załogi też a ich odpowiedzialna postawa utwierdza nas w słuszności podjętych działań.
Wymagania regulaminowe pucharu:
- samochody od 750 do 903 cm3 bez przeróbek, jedynie te zwiększające bezpieczeństwo.
- moc silnika do 45 KM
- masa samochodu minimum 600 kg
- klatka bezpieczeństwa w/g załącznika "J"
- fotele kubełkowe (dopuszczone bez homologacji uznanych producentów lub z wygasłą homologacją)
- pasy min. 4-ro punktowe (dopuszczone bez homologacji uznanych producentów lub z wygasłą homologacją)
- pozytywna weryfikacja pojazdu (przed każdym sezonem) uwzględniająca również przystosowanie pojazdu do wzrostu kierowcy
- kaski w/g regulaminu KJS
- kombinezony niepalne (dopuszczone bez homologacji uznanych producentów lub z wygasłą homologacją)
Podział na klasy wiekowe:
1. 13-14 lat
2. 15-16 lat
3. 17-18 lat
O zakwalifikowaniu do klasy decyduje wiek w dniu 1 maja danego roku.
Pilotem nieletniego kierowcy miałby być rodzic/opiekun lub inna pełnoletnia osoba przez rodziców upoważniona.
W ramach projektu odbywałyby się szkolenia, treningi z instruktorami Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara i cykl 5 rajdów w sezonie, na których uczestnicy pucharu konkurowaliby jedynie między sobą.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE DLA OSÓB ZAINTERESOWANYCH CYKLEM 18 STYCZNIA 2013 O 18.00 |